faceid

?فیس آیدی تنها یک‌بار صورت را اسکن نمی‌کند بلکه هر باری که کاربر از آن استفاده می‌کند، این سیستم عناصر و فاکتورهای رندوم دیگری را در صورت تشخیص و ثبت می‌کند تا پس از چندین بار استفاده به‌طور کامل صورت را یاد بگیرد. فیس آیدی پس از هر بار احراز هویت موفق، اطلاعات مربوط به ‌صورت اسکن شده را آپدیت می‌کند.

?علاوه بر این، برای افزایش بازدهی قفل‌گشایی، فیس آیدی در طول زمان جزئیات ریاضیاتی مختلفی را به اطلاعات صورت اضافه می‌کند که در هر بار قفل‌گشایی موفق، این جزئیات ریاضیاتی آپدیت خواهند شد تا اینکه به ‌طور کامل از طریق تکنیک یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی فیس آیدی تمامی جزئیات صورت را یاد گرفته و در لحظه آستانه و به‌محض نگاه، آیفون را قفل‌گشایی کند.

?علاوه بر این اپل از امکان عیب‌یابی فیس آیدی با عنوان فیس آیدی Diagnostics نیز اطلاعاتی را منتشر کرده است. در عیب‌یابی این سیستم، درصورتی‌که فیس آیدی برای قفل‌گشایی دچار مشکل شود، تمهیداتی در نظر گرفته است. اگر کاربر در کار با فیس آیدی با مشکل مواجه شود، می‌تواند به بخش Diagnostic رفته و تصاویر مختلف از صورت خود را ارسال کند و بخش پشتیبانی فنی اپل قادر خواهد بود تا فیس آیدی را از راه دور خاموش کند. اپل تأکید دارد که این کار تنها از طریق customer support قابل انجام است.